פריחה בעור וגירודים עקב סרטן (טיפולי כימותרפיה)

מחלת הסרטן הינה אחת מן המחלות הקשות ביותר איתן נאלצת להתמודד הרפואה המודרנית. מלבד החשש התמידי והדאגה בו נתונים החולים ובני משפחותיהם גם הטיפולים במחלה כגון כימותרפיה אינם נעימים וגוררים אחריהם תופעות לוואי קשות כמו איבוד שיער, פריחה בעור ותחושת גרד נוראית 

האם סרטן העור מגרד?

בסוגי סרטן מסוימים כמו למשל סרטן העור, הגרד בעור עשוי להופיע לא רק כתופעת לוואי, אלא גם כסימפטום של המחלה עצמה. אחד מהתסמינים של סרטן העור הן הם כתמים אדומים ואזורים מגורים. אלו מופיעים באזורים ספציפיים: החזה, הכתפיים, גפיים עליונות או תחתונות. בניגוד לאזורים מגורים, הכתמים האדומים עשויים להתחיל לגרום לגרד ואי נוחות רק לאחר זמן מה.

בנוסף לכך, יש קשר בין גרד בראש וסרטן העור: במקרה זה העור בקרקפת יגרד וחשוב לבדוק שלא קיימות גם בליטות מוזרות או פצעים.

גרד בעור לאחר טיפולי סרטן

גרד יכול להוות גם תסמין של הטיפולים כנגד סרטן כגון הקרנות (כימותרפיה). אחת מתופעות הלוואי הבולטות ביותר היא חלקים בעור שנעשים אדומים יותר או כהים יותר עקב מתן תרופות במהלך הטיפול. שינויי הצבע הללו מלווים בגרד.

תופעה זו עשויה להתחיל כעשרה ימים עד שבועיים לאחר הטיפול הראשוני. לאחר מכן העור יכול להתקלף עד להיווצרות כוויה הדומה לזו הנוצרת מחשיפה מרובה לשמש, דבר שמן הסתם יהפוך את הגרד לחמור יותר.

מעגלי ההתמודדות עם אטופיק דרמטיטיס

הגרד לא מפסיק? מרגישים שאתם זקוקים לליווי ותמיכה מגורם מקצועי וכבר סבלתם מספיק?

אטופיק.קום תוכל לעזור לכם להפחית את הגרד כאשר הוא מתחיל במלוא העוצמה ("פרוטוקול התפרצות) וגם לשמור על העור שלכם מגורה פחות לאורך זמן ("פרוטוקול שימור"). 

 

טיפים כללים להתמודדות עם גרד לאחר כימותרפיה

ישנן מספר דרכים להקל על הגרד המלווה את הטיפולים הכימותרפיים על ידי הימנעות משימוש בחומרים מסוימים או שינויי בהרגלי החיים:

1.ניתן להשתמש באבקת קורנפלור או טאלק באזורים האדומים.

2.עדיף לבצע מקלחות קצרות בזמן או לשהות זמן קצר באמבטיה ולהסתבן באמצעות ספוג. אנו מציעים סבון מיוחד ללא תמציות ריח וצבע.

3.אצל נשים – הסרת שיער מהגוף יש לבצע במכשיר חשמלי בלבד.

4.יש להימנע משימוש בתכשירים המכילים אלכוהול כגון בושם או אפטרשייב.

5.כאשר מדובר על גירודים בכף הרגל, ניתן לטבול אותן במים קרים במיוחד (מי קרח) או לשים אותם על גבי קרח עטוף במגבת או כרית מיוחדת.

6.כאשר עושים שימוש בתכשירים לריכוך העור כגון קרם לחות בסיסי, יש לבצע תנועות מריחה עדינות ולא לשפשף את הקרם או המשחה אל תוך העור.

7.כאשר מדובר על כביסות, רצוי להשתמש באבקת כביסה לתינוקות ולשים כחצי מהכמות המומלצת. במקום זאת ניתן להשתמש בתוסף כביסה מנטרל אלרגניים

הגישה של אטופיק.קום לטיפול בגרד עקב סרטן

באטופיק.קום הגישה שלנו לטיפול בגרד עקב מחלות שונות כגון סרטן היא בניית פרוטוקול התפרצות ופרוטוקול שימור. במקרה של סרטן וגרד, פרוטוקול ההתפרצות מטפל בגרד כשהוא מופיע לראשונה ואילו פרוטוקול השימור נועד לצמצם את הגרד לטווח הרחוק.

יש לציין כי כל הטיפולים והתכשירים אותם אנחנו מציעים הם טיפולים שאינם מתנגשים בשום צורה ואופן עם הטיפול הרפואי כל עוד משתמשים בהם על פי ההוראות המצורפות.  

מלבד שימוש במוצרים שהזכרנו לעיל, אנו מציעים עוד מספר מוצרים ייחודים שפיתחנו לאחר תהליך ארוך של מחקר ופיתוח:

מגינית – קרם לחות אנטי בקטריאלי המותאם במיוחד למי שסובל מעור רגיש ומגורה.

שכבת בסיס Skinnies  – בגדים הבנויים מחומרי תחבושת רפואית ובכך מגנים על העור בפני חדירה של אלרגניים חיצוניים, כמו גם ויסות החום והזיעה. כל אלו מסוגלים להפחית את תחושת הגרד גם אצל חולי סרטן.

לצורך שימוש נבון במוצרים, אנחנו ממליצים לכם לבצע בירור גורמים מגרים אישי באמצעות שליחת טופס אונליין עם האבחנה הרפואית המדויקת ופרטים נוספים על סביבת המגורים שלכם. כך נוכל לעזור לכם לסגל הרגלי חיים נכונים שיעזרו לכם להקל על הגרד. 

מיקרו אקלים של העור טיפול באטופיק דרמטיטיס

המידע והתכנים באתר נועדו להרחיב את דעת הקורא ,אינם מהווים חוות דעת רפואית או תחליף רפואי להתייעצות עם רופא. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד

*לא ניתן לעלות קבצים מעל 15.5M בפורמט JPG
*חובה לצרף תמונה אחת לפחות
test

שתפו פוסט:

לכתבות נוספות:

הנה בא האביב איך זה משפיע על העור שלנו

הנה בא אביב: איך זה משפיע על העור שלנו?

תקופת האביב מביאה עימה פריחה ומזג אוויר נעים, אבל גם לא מעט תופעות פחות רצויות כמו עליה בלחות, עקיצות ואלרגיות. המעבר לאביב קשה אפילו יותר למי שסובל מאטופיק דרמטיטיס. לכן אספנו בעבורכם מספר עצות זהב להתמודדות עם האביב בעזרתן תוכלו לעבור את התקופה הזו בשלום.

לקריאת הכתבה >