אבץ, או זינק אוקסיד, שמעתם ורוצים לדעת מה זה?

זינק אוקסיד או אבץ? במה כדאי להשתמש ומתי?

 מהו אבץ / זינק אוקסיד ומדוע הוא מומלץ? 

אבץ / זינק אוקסיד, הוא מינרל חשוב המאפשר פעילותם של תהליכים ביולוגים חשובים בגוף. הוא מהווה מרכיב חשוב בגוף האדם והוא הכרחי לקיום החיים, הוא מעורב במאות תהליכים ותגובות בגוף. מצוי בחלבונים מסוימים ובאנזימים שונים. אבץ מעורב כמעט בכל הבט של הפעילות החיסונית בגוף וביצור תאי דם לבנים ותפקודם. השפעתו של האבץ על תהליכים ביולוגים של החלבונים היא זו שמעודדת חידוש רקמת עור ואיחוי וריפוי פצעים בעור.

איך אבץ עוזר לעור?

האבץ הוא חומר  ,אנטי בקטריאלי  ,מחטא, עוצר דימום, מעודד ריפוי פצעים, מסנן קרינת שמש ומקל על בעיות עור .
אבץ (זינק אוקסיד) משמש כחומר נפוץ מאוד בתכשירים כמו "קלמין" – נוזל לבן המצוי בשימוש לפצעים של אבעבועות רוח, תכשירים לתפרחת חיתולים, טיפול בפצעים, קרמי הגנה מהשמש איכותיים  ועוד.

איך קרם לחות מועשר באבץ יעזור לעור המגורה באטופיק? 

למתמודדים עם בעיות עור כמו אטופיק דרמטיטיס, פסוריאזיס, גרד כרוני, אקנה ועוד. קרם לחות המכיל כמות משמעותית של אבץ ,הוא בעל ערך כפול:

 הוא גם מעשיר את העור בלחות ומטפל במניעת התייבשות ויצור שכבת הגנה על העור והוא גם מאפשר חיטוי של העור, הקלה בגירודים בגוף, ריפוי פצעים ואפשרות לעצירת התפרצות התקף בתחילתו.

מתי וכמה? מומלץ להשתמש?   

קרם לחות  המכיל אבץ (זינק אוקסיד) מומלץ לשימוש באופן שוטף , ב"ארגז הכלים" להתמודדות עם עור רגיש.

  • בזמן שימור – נשתמש 1-2 פעמים בשבוע לסירוגין עם הקרם לחות העיקרי שלנו . בד"כ נשתמש בלילה מכיוון ומשאיר לבן על העור.
  • בזמן התפרצות – נמרח מסביב לפצעים פתוחים על מנת לזרז את הריפוי.
  • בזמן ירידה הדרגתית ממשחות סטרואידליות (תרופות) – נשתמש במקום המשחה התרופתית.

המידע והתכנים באתר נועדו להרחיב את דעת הקורא ,אינם מהווים חוות דעת רפואית או תחליף רפואי להתייעצות עם רופא. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד.

שתפו פוסט:

לכתבות נוספות:

הנה בא האביב איך זה משפיע על העור שלנו

הנה בא אביב: איך זה משפיע על העור שלנו?

תקופת האביב מביאה עימה פריחה ומזג אוויר נעים, אבל גם לא מעט תופעות פחות רצויות כמו עליה בלחות, עקיצות ואלרגיות. המעבר לאביב קשה אפילו יותר למי שסובל מאטופיק דרמטיטיס. לכן אספנו בעבורכם מספר עצות זהב להתמודדות עם האביב בעזרתן תוכלו לעבור את התקופה הזו בשלום.

לקריאת הכתבה >