סטרואידים ומחלות עור

סטרואידים הינם חומר פעיל וככזה, הוא מוגדר ע"י הרפואה כתרופה – חומר כימי או ביולוגי פעיל, בודד או כחלק מתערובת של חומרים, המשמש לטיפול, ריפוי ומניעה של מחלות.

תכשיר שמכיל סטרואידים הוא תכשיר רפואי שמחייב מעקב רפואי צמוד ועשוי לגרום לתופעות לוואי בשימוש ארוך. ישנם סוגים שונים של סטרואידים המיועדים לעוצמות שונות של התקפים. 

מסיבה זו, על פי החוק ועל פי הוראות משרד הבריאות הוא נמכר אך ורק במרשם רופא ואך ורק בבית מרקחת!

הוא מסומן באופן ברור כתרופה ותמצאו את החומרים הפעילים ברשימת הרכיבים שהוא מכיל, בדיוק כפי שדורש משרד הבריאות.

איך נדע אם בתכשיר שרכשנו יש סטרואידים? 

לדוגמה, איך אנחנו יכולים לדעת אם בקרם לטיפול בעור יש סטרואידים?

אם  לקחתם תכשיר לחות/משחה באופן חופשי מהמדף בחנויות הפארם, אצל הספק באינטרנט מהארץ או בחו"ל- זה אינו תכשיר רפואי ולכן הוא אינו מכיל סטרואידים. 

תכשיר לחות (בקרם או במשחה) הוא כל תכשיר שרכשתם ללא מרשם רופא. כל תפקידו להעשיר את העור בלחות ולמנוע יובש והוא אינו מכיל סטרואידים! יעילותו היא לטיפול במניעת יובש והגנה על העור. במצבים של שימור ומניעה. 

(יש כמובן להיזהר כאשר רוכשים תכשירים ממקורות לא מהימנים ובכלל, אנחנו לא ממליצים על רכישת תרופות מאתרים בחו"ל שאתם לא יודעים מי עומד מאחוריהם.)

תכשיר שכזה אינו יעיל להתפרצות שמשמעותה דלקת כמו זה שקיים ברבות ממחלות העור . לכן משתמשים בו במקביל לטיפול בתכשיר סטרואיד. באמצעות בשימוש בקרם לחות בלבד, לא נוכל לעצור את ההתקף!

קיימים תכשירי "ביניים" שנקראים תכשירים טיפוליים – אלו קרמים או משחות שמייחסים להם איכויות טיפוליות. רוכשים אותם בחנות או בבית המרקחת, אך ללא מרשם רופא.

תכשירים כאלו מכילים אבץ (זינק אוקסיד) שהוא חומר אנטיבקטריאלי. הם טובים לשימוש בתחילת התפרצות, או כחלק מתהליך מניעה ושימור.

                                                 

לסיכום – כלל האצבע:

סטרואידים רק בתכשיר שקניתם עם מרשם רופא בבית מרקחת.

כל תכשיר אחר- הוא בלי סטרואידים.

עדיין לכם שאלות על הנושא? תוכלו ליצור איתנו קשר או להתקשר לטלפונים 046651333 / 04-6651333.

לערכת פרוטוקול בסיסית לחץ כאן

שתפו פוסט:

לכתבות נוספות:

הנה בא האביב איך זה משפיע על העור שלנו

הנה בא אביב: איך זה משפיע על העור שלנו?

תקופת האביב מביאה עימה פריחה ומזג אוויר נעים, אבל גם לא מעט תופעות פחות רצויות כמו עליה בלחות, עקיצות ואלרגיות. המעבר לאביב קשה אפילו יותר למי שסובל מאטופיק דרמטיטיס. לכן אספנו בעבורכם מספר עצות זהב להתמודדות עם האביב בעזרתן תוכלו לעבור את התקופה הזו בשלום.

לקריאת הכתבה >