בגדי בייסיק לתינוקות Baby Basic

רוב בגדי הבייסיק בשוק הישראלי מיוצרים מכותנה. סיב הכותנה נדרש לתהליך כימי מורכב כדי לרכך אותו. בנוסף יכיל כימיקלים שונים שהוספו בתהליך הייצור (לטקס, מעקבי בעירה ועוד) בעולם בגדי בייסיק לתינוקות מיוצרים מבד ויסקוזה או מודל, בשל תכונות הרכות והנידוף העדיפות על כותנה ללא שימוש בכימיקלים.

עורם של התינוקות שלנו רגיש מאוד: הוא עור דק פי חמישה מעורם של מבוגרים והוא ממשיך להתפתח גם אחרי הלידה. שני המנגנונים העיקריים שעדיין אינם מפותחים הם "מעטפת החומציות" וה-"מחסום העורי". מסיבה זו עור התינוק רגיש לחומרים מבחוץ ומגיב אליהם ברגישות רבה יותר.

בין היתר, בלוטות הזיעה עדיין אינן מפותחות במלואן וגופו הקטן של התינוק נאבק כדי לווסת את מאזן החום שלו באופן עצמאי. לדוגמה, זיעה שאינה מתנדפת מהעור מייצרת גירוי, בדומה ל"תפרחת חיתולים".

בהמשך השכבה העליונה מתפתחת בהדרגה עד למצב בו העור מספק הגנה מפני השפעות חיצוניות.

האמת על "בגדי בייסיק 100% כותנה"

רוב בגדי הבייסיק בשוק הישראלי מיוצרים מכותנה או כותנה בשילוב עם פוליאסטר או סיב סינטטי אחר. גם כאשר מדובר ב-"100 כותנה" סיב הכותנה נדרש לתהליך כימי מורכב כדי לרכך אותו. בנוסף הוא עשוי להכיל כימיקלים שונים שהוספו בתהליך הייצור (לטקס, מעקבי בעירה ועוד). גם ה"צבענים" בהם הבגד צבוע (גם בצבע לבן) עלולים לעורר גרד.

לעומת זאת, בעולם בגדי בייסיק לתינוקות מיוצרים מבד ויסקוזה או מודל או כותנה שאינה כוללת כימיקלים, אלו מעניקים לבד רכות ונידוף משופרים, ולכן לא מגרים את העור.

לקריאה נוספת:

איך בוחרים בגדים לתינוקות ניובורן בייסיק?

בגדי בייסיק מתאימים יעמדו בשני תקנים חשובים מאוד:

תקן GOTS – מאשר גידול אורגני של הכותנה ללא כימיקלים מזיקים.

תקן  OEKO-TEX– מאשר את כלל החומרים המשולבים בתהליך הייצור שאינם מזיקים לבריאות האדם.

מה מיוחד בבגד הבייסיק של אטופיק קומ ?

בגדי הבייסיק אותם אנחנו מוכרים עשויים מויסקוזה או 100% כותנה אורגנית ללא שימוש בכימיקלים והרעלנים הנ"ל ולכן אנחנו מתייחסים אליהם כ"בגדי אקזמה" או "עור שני".

תפקידו של ה"עור השני" להוות חיץ אל העולם החיצון ולהשלים את תפקודי העור שעדין לא בשלים בעור התינוק. רצוי להתחיל להשתמש בבגדים מגיל שלושה חודשים (למרות שאפשר גם קודם) עד גיל שנה לפחות.

 בגד אקזמה נותנים מענה למספר צרכים עיקריים: 

  • נידוף חום וזיעה מהעור
  • מניעת מעבר של חומרים כימיים הספוגים בבגדים רגילים: לטקס, מעכבי בעירה, חומרי הדברה ואפילו הצבע בו צבועים הבגדים
  • מניעת חיכוך עם העור

הבגדים עשויים מסיב דק במיוחד, נעימים למגע ותומכים בשיקום הטבעי של העור.

האם כדאי לקנות בגד בייסיק לגיל 0-3 חודשים?

כן בהחלט, במיוחד עד גיל שנה , מומלץ שימוש בבגד בייסיק. עור התינוק עדיין לא פיתח את מנגנוני ההגנה הטבעיים ולכן הוא רגיש מאוד לכימיקלים המוספגים בבגדים ושאריות חומרי הכביסה שנשארים על הבגדים לאחר הכביסה.

איך יודעים איזה בגד בייסיק מתאים למשקל התינוק?

מומלץ להתייעץ איתנו. חשוב שבגד הבייסיק יהיה צמוד לעור אך לא לוחץ. העזרו בטבלת המידות כדי להתאים את המידה למידות הגוף והגיל.

שימו לב: מומלץ לבחור במידה הצמודה ביותר על מנת להעצים את אפקט השימוש: בגד האקזמה סרוג ונמתח בכ- 15%-10%

איך מתאימים את סוג הבד לתינוק?

ישנם שני גורמים חשובים, הראשון הוא סוג הבד. עדיפות ראשונה היא ויסקוזה ועדיפות שנייה היא 100% כותנה. הגורם המשמעותי יותר הוא החימיקלים המספגים בתהליך הייצור. מסיבה זו חשוב שהבגד יעמוד  בתקן OEKO-TEX.

לסיכום

למרות שמם, לא כל בגדי הבייסיק מתאימים באותה מידה לתינוקות בעלי עור רגיש במיוחד וחלקם עשויים לגרום לגרד למרות שהם עשויים כביכול מ-100% כותנה. לעומת זאת, בהחלט יש בגדי בייסיק כגון בגדי אקזמה אותם אנחנו מוכרים שאינם כוללים כימיקלים ומונעים את התופעות הנ"ל.

מעוניינים במידע נוסף? לא בטוחים באילו בגדים לבחור? פנו אלינו באמצעות טופס ייעוץ אונליין ונשמח לעזור.

.

שתפו פוסט:

לכתבות נוספות:

הנה בא האביב איך זה משפיע על העור שלנו

הנה בא אביב: איך זה משפיע על העור שלנו?

תקופת האביב מביאה עימה פריחה ומזג אוויר נעים, אבל גם לא מעט תופעות פחות רצויות כמו עליה בלחות, עקיצות ואלרגיות. המעבר לאביב קשה אפילו יותר למי שסובל מאטופיק דרמטיטיס. לכן אספנו בעבורכם מספר עצות זהב להתמודדות עם האביב בעזרתן תוכלו לעבור את התקופה הזו בשלום.

לקריאת הכתבה >