גרד בפות ובנרתיק טיפול טבעי

זה מציק, גורם לאי נוחות ולא נעלם כל כך מהר: גרד בנרתיק ובפות הינה תופעה נפוצה המהווה אחת מהתלונות העיקריות המופנות לרופאי נשים. מדוע זה קורה ואיך גורמים לזה להפסיק.

גרד באיברי המין, או במונח המקצועי PRURITUS VULVAE הינה תופעה טורדנית שמפריעה לנשים רבות ונגרמת כתוצאה ממגוון סיבות, כגון קנדידה או אלרגיה. לעתים, הגרד עקשן למדי וגורם לנשים סבל רב במשך שנים. לכן, חשוב להבין מה הגורם לסימפטום ולטפל באופן מעמיק ומקיף – עד לפתרון הבעיה לצמיתות.

טיפול משולב, הכולל טיפול תרופתי להקלה מקומית, חיטוי העור, שטיפה אינטימית עם סבון טיפולי "גיא 3.5 PH" ותחתונים העשויים מאריג לא מגרה אשר לא עבר "אשפרה" ונוספו לו חימיקלים שונים. במקרים רבים יסייע להיפטר מהבעיה.

מהם הגורמים המרכזיים לגרד בפות או בנרתיק ואיך מתמודדים איתם

זיהום פטרייתי – קנדידה

כשליש מהנשים הפונות לרופא בשל גרד בנרתיק, סובלות מקנדידה, פטריית שמר המצוייה בגוף של כולנו כחלק מהפלורה הטבעית, ולרוב אינה גורמת לשום נזק. כאשר מערכת החיסון נחלשת, מופר מאזן החיידקים העדין של המעיים והקנדידה עשויה להתרבות ולגרום לתופעות לא נעימות, שגרד היא העיקרית מבינהן. תסמינים נוספים כוללים הפרשות לבנות סמיכות, אדמומיות ונפיחות.

אחד מהגורמים העיקריים להיווצרות זיהום פטרייתי הינו שימוש ממושך באנטיביוטיקה, המחסלת גם את ה”חיידקים הטובים” בגוף ומפרה את האיזון הבריא בחיידקי המעיים – שמונע מהפטריה להתרבות. גורמים נוספים שמגבירים את הסיכוי לסבול מקנדידה כוללים נטילת גלולות, חוסר איזון הורמונאלי, טיפולים כימותרפיים ומחלות כרוניות, כגון סכרת.

הפתרונות:

מומלץ ליטול פרוביוטיקה, שלמעשה גורמת לפעולה ההפוכה מאנטיביוטיקה ותורמת להשבת האיזון בחיידקי המעיים.

טיפולים מקומיים, יעילים כוללים שימוש בסבון 3.5 PH,שימוש בהלבשה תחתונה רפואית אשר מביאים לשיפור משמעותי המורגש במהרה. היעדר טיפול גורר החמרה במצב ואף הפיכתו לכרוני.

אלרגיה- לחלק מהנשים, קיימת אלרגיה או רגישות לטמפונים, פדים, גומי הקונדום (לטקס), סבון ותחתונים מחומרים סינטטיים. הרגישות או התגובה האלרגית עלולות להתבטא בתחושת גרד בפות או צריבה והתהוות נפיחות ואדמומיות באזור הפות. תגובה אלרגית לרוב תופיע בסמוך לשימוש באותו מוצר, למשל מיד לאחר החדרת הטמפון, ובמקרה כזה יש להוציאו באופן מיידי.

טיפול יעיל, שימוש בסבון 3.5 PH בנוסף ל בהלבשה תחתונה רפואית.

לעתים, בקרב נשים הסובלות מאלרגיה עונתית תופיע תגובה אלרגית גם בנרתיק – ללא קשר לשימוש בטמפונים המכילים חומרים מלאכותיים או תחתונים מחומרים סינטטיים, ואז הטיפול הרגיל בסימפטומים של האלרגיה עשוי להפחית את הגרד בנרתיק. במקרים נדירים מאוד עלולה להיווצר אלרגיה לנוזל הזרע של הפרטנר. כאשר עולה חשד לכך יש לפנות לייעוץ רפואי.

הפתרוןכאשר עולה חשד לרגישות או לאלרגיה, ראשית כל, רצוי להפסיק את השימוש באותו מוצר שגורם לבעיה ולמצוא תחליפים שעשויים מחומרים טבעיים. למשל, מומלץ להשתמש רק בטמפונים או בפדים העשויים מכותנה ונקיים מחומרי בישום, ותחתונים העשויים כותנה בלבד. בכל הנוגע לתחתונים, ידוע כי מרככי כביסה מסויימים גורמים לתופעות אלרגיות באזור הפות (ללא קשר לסוג הבד). במקרה כזה יש להחליף את אבקה  ומרכך הכביסה. הטיפול התרופתי שעליו ממליצים מרבית רופאי הנשים, לרוב יכלול אנטיהיסטמינים או תכשירים סטרואידים, בהתאם למקרה.

התוכן במאמר זה אינו מהווה חוות דעת מקצועית, המלצה, תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי.

  • 04-6651333
  • 04-6651333


לשאול שאלה


לערכת פרוטוקול לשטיפה אינטימית וגרד בפות

שתפו פוסט:

לכתבות נוספות:

הנה בא האביב איך זה משפיע על העור שלנו

הנה בא אביב: איך זה משפיע על העור שלנו?

תקופת האביב מביאה עימה פריחה ומזג אוויר נעים, אבל גם לא מעט תופעות פחות רצויות כמו עליה בלחות, עקיצות ואלרגיות. המעבר לאביב קשה אפילו יותר למי שסובל מאטופיק דרמטיטיס. לכן אספנו בעבורכם מספר עצות זהב להתמודדות עם האביב בעזרתן תוכלו לעבור את התקופה הזו בשלום.

לקריאת הכתבה >