האם יש קשר בין תזונה ואטופיק דרמטיטיס?

האם יש קשר בין תזונה ואטופיק דרמטיטיס?

נהרות של דיו נכתבו בנושא של תזונה ואטופיק דרמטיטיס. נמצא כי אין כל הוכחה שסוג מזון מסויים או משטר אכילה מסויים יעיל למניעת התפרצות המחלה או חומרת ההתקפים שלה. כמובן שיש להימנע ממזונות ספציפיים הגורמים לאלרגיה ידועה, כך שאם יש רושם שסוג מזון מסוים מביא להחמרה רצוי להימנע ממנו.

תזונה מאוזנת - הבסיס

יחד עם זאת, מומלץ להימנע מהגבלות תזונתיות שעשויות לגרום לבעיה בריאותית וחשוב לשמור על תזונה מאוזנת שלא תגרע מהילד מרכיבים חיוניים לגדילתו. מכיוון שמערכת החיסון אצל המתמודדים עם אטופיק אינה יציבה ואינה מתפקדת באופן מאוזן, נמצא כי מתוך המתמודדים עם אטופיק יש מספר גבוה יותר של מי שרגישים למזונות שונים ומגוונים ובראשם מזונות המוכרים כמהווים מעוררי אלרגיה כמו מוצרי חלב,בוטנים,ביצים, דגים, שקדים, שומשום, שוקולד, שמרים ופירות טרופיים. מכאן, שלעיתים שינויים תזונתיים או הימנעות ממזונות מסויימים ימתנו את תגובתיות העור ויופחתו ההתלקחויות.

תזונה אצל חולי אטופיק - עקרונות

1. להמעיט במזונות מחממים ולהרבות במזונות בעלי אופי מקרר, שחשובים להקלה בתהליך הדלקתי.

2. להמעיט במזון שיוצר לחות ומחליש את מערכת העיכול משום שהוא גורם להצטברות לחות בגוף ואז ניראה התחזקות של חום, אדמומיות, דלקת וגרד עז.(מוצרי חלב).

3. להימנע ממזונות חומציים (פירות הדר, ירקות סולניים)

4. להימנע ממאכלים חריפים המחממים את הגוף.

5. צורות בישול מומלצות: מרקים, דייסות, תבשילים מאודים,פירות מבושלים.

6. מומלץ להימנע משיטות בישול מחממות ומייבשות כמו: טיגון וצליה.

7. על מנת לזהות אם קיימת רגישות למזון כלשהו, יש צורך להוציאו מן התפריט לתקופה של מספר שבועות ולצפות האם יש הטבה.

8. חשוב לקיים את הדיאטה בליווי איש מקצוע.

רגישות למזון אינה הסיבה לאטופיק

ושוב – חשוב לזכור כי רגישות למזון כלשהו אינה הסיבה לאטופיק. היא יכולה להיות זרז להתפרצות סימפטומים, וע"י כך שנזהה האם ולאיזה מזון יש רגישות, ונוציאו מהתפריט, נמעיט אפשרות להתפרצות התקף. גם בהקשר לתזונה, הכל מאוד אינדבידואלי ואין תשובה אוניברסלית שתתן מענה כולל. שינוי תזונתי בלבד, לא יבסס הקלה והפוגה לאורך זמן. נדרש טיפול בכל הבא במגע עם העור באופן ישיר, החל מקרמים ומשחות, ביגוד מותאם ונטול אלרגנים המאפשר פינוי חום וזיעה וטיפול בסביבת הבית על מנת לנטרל אלרגנים ומזהמים מעוררי התקף. טיפול משולב יאפשר מנוחה ומרגוע לעור ותהליך הריפוי יהיה אפשרי.

לייעוץ אונליין בנושא רגישות למזון אצל חולי אטופיק דרמטיטיס

 >> לחץ כאן ומיד נחזור

שתפו פוסט:

לכתבות נוספות:

הנה בא האביב איך זה משפיע על העור שלנו

הנה בא אביב: איך זה משפיע על העור שלנו?

תקופת האביב מביאה עימה פריחה ומזג אוויר נעים, אבל גם לא מעט תופעות פחות רצויות כמו עליה בלחות, עקיצות ואלרגיות. המעבר לאביב קשה אפילו יותר למי שסובל מאטופיק דרמטיטיס. לכן אספנו בעבורכם מספר עצות זהב להתמודדות עם האביב בעזרתן תוכלו לעבור את התקופה הזו בשלום.

לקריאת הכתבה >