חבישה יבשה וחבישה רטובה – שמעתם אבל לא יודעים מה זה?

מה החשיבות של חבישה יבשה וחבישה רטובה

חבישת העור באמצעות בגד תחבושת רפואי הנה טכניקת טיפול בדוקה ויעילה לטיפול באטופיק דרמטיטיס. בתהליך החבישה מלבישים על העור, לאחר שנמרח בנדיבות בקרם או במשחה, בגד תחבושת רפואי יעודי (יבש או רטוב) המותאם לכל הגוף.

השילוב של קרם או משחה ובגד תחבושת רפואי מייצר למעשה "שכבת מגן" נוספת לעור מעין Second Skin שכבת ההגנה הזאת מונעת מגע של אלרגנים עם העור, עוזרת בפינוי זעה וחום ומספקת לעור סביבה אופטימלית להחלמה וריפוי. (אלרגן הוא כל חומר שעלול לגרום לתגובה אלרגית אצל האדם).

מה זה "חבישה יבשה" ?

תפקידה של החבישה היבשה לשמש כמחסום מבודד בין הגוף לבין הסביבה ולמנוע חדירה של אלרגנים ומזהמים מהסביבה החיצונית. (אלרגן הוא כל חומר שעלול לגרום לתגובה אלרגית אצל האדם). החבישה היבשה מיועדת לשימוש שוטף כחלק ממעגל טיפול והתנהלות שגרתית, הוא מתפקד  כ"שכבת בסיס" קבועה ולכן מכונה Second Skin. כלומר האריג שבא במגע עם העור מפצה על הפגם בעור ומשמש כמחסום עורי Skin Barrier. זהו טיפול במחלות עור  מוכר שיגרתי ומקובל בעולם למתמודדים עם אטופיק דרמטיטיס.פסוריאזיס, גרד כרוני, כוויות נרחבות , גירודים בגוף בגיל השלישי, מטופלים אונקולוגים עם תופעת לוואי של גרד. 

איך לבצע "חבישה יבשה" ?

בגד תחבושת רפואי אינו מוספג בכימיקלים וצבענים ובכך אינו מגרה את העור. העור מועשר בתהליך זה בלחות ומשקם את "המחסום העורי" בגד האקזמה משמש כמחסום לאלרגנים חיצוניים, מביא להקלה משמעותית בגרד. מאיץ את תהליך הריפוי ומשפר משמעותית את איכות השינה. סדרת בגדי האקזמה פותחה ומיוצרת על ידי אטופיקום בשתי סדרות. האחת 100% כותנה אורגנית והשניה 100% ויסקוזה רפואית.

IMG_2658

מחקרים רפואיים חדשים מראים שפצע צריך להיות חבוש כל הזמן

ההמלצה הרפואית היום היא שפצעים צריך לחבוש. הסיבה לכך היא שעל מנת לתמוך בתהליך הריפוי של פצע, הסביבה שלו צריכה להיות מספיק לחה. הלחות מאפשרת יצור סיבי חלבון ונדידת תאים – שני תהליכים חשובים לשיקום של העור הפצוע. בנוסף הלחות עוזרת בהפחתת הכאב. לכן מומלץ לחבוש את עורם של הסובלים מאטופיק דרמטיטיס.

מה זה "חבישה רטובה"?   WET WRAP THERAPY

"חבישה רטובה" היא שיטת טיפול בעת התפרצות התקפים של המחלה. היא טכניקה יעילה להרגעת העור ושיקום מהיר . בתהליך החבישה הרטובה משתמשים בשתי שכבות ביגוד. השכבה הראשונה עשויה מבגד תחבושת רפואי רטוב אותו מלבישים ישירות על העור הלח, שנמרח בנדיבות בתכשיר המתאים, מעליה מלבישים שכבה שנייה של בגד יבש.

איך לבצע "חבישה רטובה"?

להצטייד בשני סטים של בגדי אקזמה של אטופיק.קום

  • לעשות אמבטיה של מים פושרים למשך כ- 10 דקות עם סבון חומצי 3.5 PH .
  •  להספיג את העור עם מגבת בעדינות
  • למרוח  את העור בנדיבות בקרם או במשחה, בהתאם למצב העור
  • להרטיב את סט אחד של בגד התחבושת במים, לסחוט אותו ולהלביש את הילד בעדינות תוך גלגול והחלקה של הבגד על העור 
  • להלביש  שכבת בגד יבשה מעל  

המגע של הבגד הרטוב גורם לתחושה קרירה ונעימה ובשילוב עם פעולת הקרם או המשחה נוצר תהליך מרגיע ומקל.

גרד עשוי להוות תסמין למחלות עור רבות, ואחת מהן קרויה 'גרדת' – או בלעז סקביאס (Scabies) – מחלה שמלווה בגרד בלתי נשלט כתוצאה מתגובה אלרגית להידבקות בטפיל – קרציה בשם Sarcoptes Scabiei שעוקצת את העור וחודרת לשכבת עור פנימית ובו מתרבה. הקרציה מטילה ביצים בעומק העור וכשמאלו בוקעים קרציות נוספות, אלו מתרבות על פני העור וחודרות לעור בעצמן. הביטוי העיקרי של המחלה הוא גרד, פריחה ועקצוצים, שמתחילים לרוב בעת התרבות הקרציה, לרוב בחלוף 4-3 שבועות לאחר ההידבקות הראשונית. במקרים קשים המחלה עלולה להתפתח לכדי זיהום נרחב בכל חלקי הגוף – הקרוי 'גרדת גלדים' (Crusted Scabies). הקרציה מתפשטת בקלות בין אנשים ודרך מיטות, מצעים, מגבות ובגדים, בעיקר בחודשי החורף. המחלה מאפיינת בעיקר אזורים בעלי היגיינה ירודה וצפיפות גבוהה, ובעבר התפשטה בישראל במחנות צבאיים. הטיפול בסקביאס ניתן באמצעות הקרם שמכיל את החומר הפעיל פרמתרין בריכוז של 5% שקוטל את הקרציונים שיש למרוח על כל שטח הגוף, ואף לחזור כעבור 2-1 שבועות על הטיפול כדי למנוע הישארות של קרציה שעשויה להתרבות, ובמקביל שטיפת כל הבגדים והמצעים שהחולה בא עמם במגע.

המידע והתכנים באתר נועדו להרחיב את דעת הקורא ,אינם מהווים חוות דעת רפואית או תחליף רפואי להתיעצות עם רופא. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד

ד"ר אביקם הראל היועץ הרפואי שלנו מסביר איך לבצע חבישה רטובה

זה לא מסורבל כל השכבות האלה ויפריע לילד לזוז?

חברת אטופיק קום פיתחה בשיתוף הקהילה הרפואית בגד תחבושת רפואי נעים למראה ונח ללבישה. הבגד מיוצר בשתי סדרות . האחת 100% כותנה אורגנית והשנייה 100% ויסקוזה רפואית. בגדי האקזמה מתאימים לשימוש בכל שעות היממה ומשמש כשכבת הגנה לעור SECOND SKIN עם או בלי ביגוד נוסף."

אנחנו כאן בשביל לעזור לכם. מלאו את הפרטים בטופס הירוק כאן משמאל למעלה ונחזור אליכם בהקדם לשיחת ייעוץ חינם!

המידע והתכנים באתר נועדו להרחיב את דעת הקורא ,אינם מהווים חוות דעת רפואית או תחליף רפואי להתייעצות עם רופא. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד.

IMG_4512

שתפו פוסט:

לכתבות נוספות:

הנה בא האביב איך זה משפיע על העור שלנו

הנה בא אביב: איך זה משפיע על העור שלנו?

תקופת האביב מביאה עימה פריחה ומזג אוויר נעים, אבל גם לא מעט תופעות פחות רצויות כמו עליה בלחות, עקיצות ואלרגיות. המעבר לאביב קשה אפילו יותר למי שסובל מאטופיק דרמטיטיס. לכן אספנו בעבורכם מספר עצות זהב להתמודדות עם האביב בעזרתן תוכלו לעבור את התקופה הזו בשלום.

לקריאת הכתבה >