טיפול בכף רגל סוכרתית

זה חמור! סוכרת הינה מחלה סיסטמית הפוגעת בכל אברי הגוף. אחד האיברים אשר נפגעים ביותר בסוכרת הינם כפות הרגליים. הפגיעה בכלי הדם , העצבים ובמיקרו אקלים של העור מייצרת כף רגל אשר הינה בסיכון להיווצרות פצעים וכיבים אשר חושפים את המטופל לזיהומים קטסטרופליים.

כף רגל סוכרתית גורמים

1. פגיעה עצבית. פגיעה עצבית אשר יוצרת הפרעה תחושתית אצל המטופל ובכך גורמת לחוסר תשומת לב להיווצרות של פצע או כיב סוכרתי.

2. פגיעה מיקרו-אקלים של העור. פגיעה אשר יוצרת יובש וסדקים בעור ומוסיף סיכון נוסף להיווצרות פצע וכן קושי בהחלמת פצעים או כיבים קיימים.

3. פגיעה בכלי-דם. כמעט אצל כל חולי הסוכרת קיימת פגיעה בכלי הדם, פגיעה זו מונעת את החלמתם של הפצעים ומוסיפה לסיכון להתפתחות תהליך זיהומי חיידקי בכף הרגל.

רגל סוכרתית סיבוכים

שילוב הפגיעות השונות בכף הרגל הסוכרתית גורמות למעגל אכזרי אשר מזין את עצמו, רגע התפנית במצבה של כף הרגל הסוכרתית הינו היווצרות של כיב או פצע.

כאשר נוצר פצע בכף רגל סוכרתית מדובר על אירוע משמעותי, הפגיעה במיקרו אקלים של העור, הפגיעה בכלי הדם והפגיעה העצבית גורמות לקושי רב בהחלמת הפצעים והגנה מפני זיהומים , כמו כן ברבים מהמקרים האבחון הינו מאוחר בשל הפרעה תחושתית בכף הרגל הסוכרתית אשר גורמת למטופל "לא לשים לב" להיווצרות פצע.

כף רגל סוכרתית

מה עושים? איך לטפל?

רבים מהסובלים מסוכרת סובלים מהפרעה תחושתית בכפות הרגליים, הפרעה זו באה לידי ביטוי בתחושת גרד, שריפה, זרמי חשמל בכפות הרגליים, חוסר תחושה ויובש ברגליים. סימנים אלו הינם "נורות אדומות" להתחלה של סיבוכי כף רגל סוכרתית. דרכי ההתמודדות עם כף רגל סוכרתית דורשות מעקב רפואי מולטידיסיפלינרי (אנדוקרינולוג, רופא משפחה ואורטופד) וטיפול משמר לכף הרגל. חשיבותו של הטיפול המשמר, שימוש במשחות לכף רגל סוכרתית ומעקב צמוד יכולים למנוע היווצרות של פצע קשה ריפוי ולזרז את תהליך ההחלמה של פצעים בכף רגל סוכרתית.

הידעת? לאטופיקום מגוון פתרונות מוכחים לטיפול בכף רגל סוכרתית, הלקוחות שלנו מצליחים להגיע לתוצאות מצויינות ולשליטה טובה בגרד וביובש ברגליים כתוצאה מכף רגל סוכרתית. רוצה לדעת עוד? >> הפתרונות של אטופיקום לטיפול ברגל סוכרתית.

חשיבות הטיפול בכף רגל סוכרתית

טיפול מונע ומשמר. טיפול בכף רגל סוכרתית הוא מאתגר והינו בעל חשיבות קריטית לכף הרגל. הופעת פצע קשה ריפוי או כיב סוכרתי הינה אירוע "קטסטרופלי" אשר יכול לגרור אחריו גם סיבוכים הקשים יותר.

גורמים מגרים חיצוניים לרגל הסוכרתית. האקלים בהן מצויות כפות הרגלים בשימוש בגרביים ונעלים , הוא אקלים רווי חיידקים ובקטריות. בנוסף חומרים המרכיבים את הסבונים והקרמים , חומציות הסבונים והקרמים. החומרים מהם עשויות הגרביים (מאיזה סיב ואיך הוא מעובד בתהליך הייצור), החומרים מהם עשויות הנעלים, החיידקים והבקטריות הנמצאים בתוך הנעלים כתוצאה מהשימוש בהם.

תכשירים מגוונים אשר מציעים טיפול לכף רגל סוכרתית. עם זאת, הטיפול היעיל והאפקטיבי כולל, שימוש בערכה אשר פותחה על בסיס ניסיון בטיפול של אלפי לקוחות בכף רגל סוכרתית ומומולץ על ידי צוות המומחים של אטופיקום.

הטיפול המוצלח שלנו

1. ניקוי עמוק של העור. ניקוי עמוק של העור 1-2 פעמים בשבוע באמצעות "סבון עץ התה" – השריית הרגלים למשך כ- 20 דקות בגיגית מים פושרים עם סבון עץ התה – יעיל מאוד למניעה ונגד זיהומים נגיפיים ולמלחמה בחיידקים ופטריות, כולל פטרת ציפורניים. >> כנסו למוצר סבון עץ התה

2. שימוש קבוע יומיומי בסבון חומצי. טיפול יומי בהיגיינת הרגלים והגוף עם סבון חומצי גיא סבון טיפולי – יתגבר וישקם את "מעטפת החומציות" הטבעית המגנה על העור מחדירת זיהומים ושומר על החומציות הטבעית של העור , יעיל מאוד כנגד זיהומים. >> כנסו למוצר סבון חומצי 

3. קרם לשליטה בגרד. בקרם בסיס מקצועי לכף רגל סוכרתית לשימון העור ומניעת סדקים מהם מתחיל הזיהום. סיכוך העור יחזק את המחסום העורי וימנע חדירת אלרגנים לכף הרגל. >> כנסו למוצר קרם לשליטה בגרד

4. קרם מגן לכף הרגל. קרם מגינית לכף רגל סוכרתית בזמן הופעת אדמומיות על העור. מומלץ על שימוש קבוע 1-2 פעמים בשבוע למניעה. קרם המגינית  מועשר באבץ ומטפל ביעילות בזיהומים, אדמומיות ודלקות בשלב ההתחלתי מונע הידרדרות לזיהומים. >> כנסו למוצר קרם מגן כף רגל

5. לבוש מתאים לכף רגל סוכרתית. גרביים לכף רגל סוכרתית (SKINNIES DERMASOC). גרביים אשר פותחו באנגליה במיוחד לרגל סוכרתית כולל שכבה רכה מגינה לכף הרגל. הגרביים לא עברו תהליך אשפרה כימי, הן רכות ונעימות ובמקביל פועלות כתחבושת גרב. >> כנסו למוצר גרביים לכף רגל סוכרתית

חשיבות רבה למודעות ומעקב צמוד

מטרת הטיפול הינה "לחשוב מהעור החוצה" קרם לחות לכף רגל סוכרתית יעזור למנוע יובש וסדקים בעור, סבון לכף רגל סוכרתית יעזור לניקוי והחיטוי של העור ומניעת זיהומים, וגרביים מיוחדות לכף רגל סוכרתית יעזרו בשימור המיקרואקלים של העור ומניעת ההיוצרות של פצע קשה ריפוי.

השילוב של אבחנה רפואית נכונה, מעקב צמוד ותכשירים ייעודיים לכף רגל סוכרתית הוכיח את עצמו וכיום נחשב ה-GOLD STANDARD לטיפול בכף רגל סוכרתית.

גרב לרגל סוכרתית

מגיפת הקורונה גרמה לשינויי תפיסתי בתהליך המעקב אחרי מטופלים, עולם הרפואה הבין שעל מנת למקסם את תוכנית הטיפול הרפואי יש צורך בטיפול משמר ומעקב צמוד אשר אינו יכול להיות מסופק ע"י גורמי הרפואה הקונבנציונליים. לאחר ייעוץ וגיבוי של מיטב המומחים בתחום הקמנו מערך "ייעוץ און ליין לסובלים מכף רגל סוכרתית" אשר מביא לתוצאות מרחיקות לכת בתחום הטיפול בכף רגל סוכרתית.

שתפו פוסט:

לכתבות נוספות:

הנה בא האביב איך זה משפיע על העור שלנו

הנה בא אביב: איך זה משפיע על העור שלנו?

תקופת האביב מביאה עימה פריחה ומזג אוויר נעים, אבל גם לא מעט תופעות פחות רצויות כמו עליה בלחות, עקיצות ואלרגיות. המעבר לאביב קשה אפילו יותר למי שסובל מאטופיק דרמטיטיס. לכן אספנו בעבורכם מספר עצות זהב להתמודדות עם האביב בעזרתן תוכלו לעבור את התקופה הזו בשלום.

לקריאת הכתבה >