מטהר אויר רפואי

מה זה מטהר אויר רפואי ?

מטהר אויר רפואי הוא מכשיר חשמלי היונק את האוויר מהחלל בו נמצא מעביר אותו דרך מערכת פילטרים  ומוציא אותו נקי מחלקיקים ואלרגנים המרחפים בחלל האוויר.

המונח מטהר אוויר רפואי מתייחס לרמת טיהור האוויר אליה מגיע המטהר.

מטהרי האוויר שלנו בנויים מ- 4 שכבות סינון , מטהרים את האוויר ברמה רפואית.

* יעילות סינון של % 99.94 לחלקיקים בגודל של עד 0.1 מיקרון (עשירית מאלפית המילימטר). ו- 99.97% לחלקיקים בגודל של עד 0.3 מיקרון.

מה החשיבות של מטהר אוויר רפואי?

עבור המתמודדים עם אסתמה נשימתית , אטופיק דרמטיטיס ,אלרגיות וגרד כרוני, מדובר במכשיר המשנה משמעותית את איכות החיים בבית ובמשרד.

האלרגנים המגרים את מע' הנשימה / העור מרחפים בחלל האוויר ומגיעים למע' הנשימה /  העור ומייצרים גירוי מתמשך.

כמה עובדות על זיהום אויר בבית שלנו :

  • נבדק מחקרית , האוויר שאנו נושמים בבית מזוהם פי 2-5 מהאוויר שמחוץ לבית ( חלל סגור / משרד).
  • האוויר שאנו נושמים בבית מכיל אלרגנים כמו : קרדית אבק הבית , עובש, תמציות ריח סינטטיות, אלרגנים מחיות מחמד, חיידקים, וירוסים, עשן סיגריות ועוד…
  • בחיים כיום רובנו מבלים בחלל סגור ( בית , משרד )כ- 60% מיומנו. ארגון EPA דירג את האוויר שאנו נושמים בבית כאחד מחמשת הסכנות הממשיות לבריאות הציבור.

כיצד מטהר אוויר מסייע לחולים במחלות כרוניות כגון אטופיק דרמטיטיס?

עבור המתמודדים עם אסתמה נשימתית , אטופיק דרמטיטיס ,אלרגיות וגרד כרוני, מדובר במכשיר המשנה משמעותית את איכות החיים בבית ובמשרד.

המשותף לכל המחלות האלו הוא שהחולים בהן רגיש במיוחד לאלרגניים הנמצאים באוויר ומגרים את העור או מערכת הנשימה שלהם. אלרגניים אלו יכולים להיות למשל תמציות ריח, עובש, וירוסים, בקטריות, דטרגנטים מחומרי ניקוי ועוד.

כאן נכנס תפקידו של מטהר האוויר אשר מסנן את האוויר בחדר מאותם אלרגניים וחלקיקים. כך, כאשר רמת הטוהר של האוויר היא גבוהה יותר, הגוף מפסיק להגיב אליו עם בגירוי וגרד מוגזמים. יש לציין כי מטהר האוויר עובד בשני מישורים: הוא לא רק מטהר ו"מנקה" את האוויר שנמצא בתוך החדר, אלא גם את זה שמגיע מבחוץ.

רוב המטהרים הרפואיים מסוגלים לטהר שטחים של כמה עשרות מ"ר לפחות, אך הם קומפקטיים מספיק על מנת שיהיה ניתן להעביר אותם מחדר לחדר בבית או במשרד.

האם מטהרי אוויר רפואיים מתאימים לשימוש פרטי?

 מטהרי האוויר שלנו נועדו לשימוש פרטי בבית ובמשרד. משתמשים בהם גם בבתי החולים. קלים לשימוש ולא דורשים כל תחזוקה.

מטהר האוויר יונק את האוויר בחלל מעביר אותו דרך מערכת פילטרים רב שכבתית כולל פילטר HEPA פחם פעיל, כך שכלל האלרגנים נאספים בתוך הפילטר ובכך מפחיתים באופן דרסטי את רמת הגרוי בדרכי הנשימה / העור.

החלפת פילטר אחת ל 2-3 שנים בהתאם לרמת הזיהום.

מה ההבדל בין מטהר אוויר רפואי לבין משאבת אוויר?

מדובר בשני מכשירים שונים לשימושים שונים . משאבת אויר מזינה את חלל החדר באוויר חיצוני. מטהר אוויר יונק את האוויר בחלל החדר / הבית ומנקה ממנו את החלקיקים הנוצרים בבית ומגיעים מבחוץ.

מה חשוב לדעת לפני שרוכשים מטהר אוויר רפואי?

חשוב להתאים את המטהר לגודל החדר בו יפעל, כך שיעביר דרך הפילטר את האוויר בחלל המדובר 3-4 פעמים בשעה.

חשוב לבדוק את המפרט הטכני כך שיטהר את האוויר ברמה שתייצר הקלה משמעותית ושיפור איכות החיים.

חשוב לבדוק את הגודל הפיזי של  המסנן כך שלא נזדקק להחליף מסנן לעיתים תכופות.

חשוב מכשיר פשוט ואמין אשר לא דורש כל תחזוקה.

מה העלות של מטהרי אוויר רפואיים?

מטהר אוויר ברמה רפואית עם פילטר פחם פעיל הנו מכשיר יקר. עלותו אלפי שקלים בהתאם לגודל החלל בו הוא פועל.

המידע והתכנים באתר נועדו להרחיב את דעת הקורא ,אינם מהווים חוות דעת רפואית או תחליף רפואי להתייעצות עם רופא. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד.

שתפו פוסט:

לכתבות נוספות:

הנה בא האביב איך זה משפיע על העור שלנו

הנה בא אביב: איך זה משפיע על העור שלנו?

תקופת האביב מביאה עימה פריחה ומזג אוויר נעים, אבל גם לא מעט תופעות פחות רצויות כמו עליה בלחות, עקיצות ואלרגיות. המעבר לאביב קשה אפילו יותר למי שסובל מאטופיק דרמטיטיס. לכן אספנו בעבורכם מספר עצות זהב להתמודדות עם האביב בעזרתן תוכלו לעבור את התקופה הזו בשלום.

לקריאת הכתבה >