תהליך ברור גורמים מגרים – תהליך אישי שחשוב לעשות בו סדר

תהליך ברור גורמים מגרים אישי הוא הדרך הטובה והיעילה ביותר להשתלט על מחלות עור מסוגים שונים (או מחלות שפוגעות גם בעור) ולנהל אותן.

העור הוא כידוע האיבר המגן על גופינו מפני נידוף נוזלים ומפני חדירת מזהמים. אצל אדם בריא הוא משמש כמחסום, ומגיב רק במקרים שבהם באמת חשוף ל"סכנה".

אבל אצל המתמודדים עם בעיות עור למיניהן כמו  אטופיק דרמטיטיס, גירודים בגוף, אלרגיות, פסוריאזיס, רגל סוכרתית, פצעים שקשה לרפא, תמס בועתי של העור (EB) ומטופלים אונקולוגים הסובלים מתופעות לוואי של ההקרנות, הרי שהעור מגיב בצורה הרבה יותר קיצונית לגירויים.

הסיבות לכך יכולות להיות שונות ומגוונות: סיבות גנטיות, תופעות לוואי למחלות וגם שלבים שונים בחיים (לדוגמה, העור נעשה רגיש יותר אצל נשים בגיל המעבר הסובלות מגלי חום).

כל המחלות והמצבים האלו גורמים לעור להיות חשוף יותר ופגיע לגורמים מגרים מהסביבה משום שהמחסום העורי פגום/נפגם ואינו ממלא את תפקידו כ"חומת מגן" כפי שהוא אמור לעשות.

דוגמאות לגורמים מגרים:

  • אלרגניים הנמצאים בבגדים (גם אם כתוב שהם כביכול טבעיים)
  • מוצרי היגיינה אישיים (סבונים, מבשמים)
  • זיהום אוויר (במקרים רבים דווקא החללים הסגורים הרבה יותר "מזוהמים" בגורמים מגרים וחלקיקים לעומת הסביבה החיצונית)
  • חילופים בעונות השנה הגורמים בין היתר להבדלים בטמפרטורה העוטפת של העור ובלחות

לטבוע בים של תרופות ותכשירים

במצב כה מורכב שלא תמיד ברור מהו בעצם, הרבה אנשים פשוט מנסים כל פתרון אפשרי, אבל ללא מתודה קבועה וללא שיטה מאורגנת.

למה הדבר דומה? נסו לדמיין בית ללא ארונות, ללא מקום קבוע לחפצים שלכם או של הילדים, שהכביסה בו לעולם לא מקופלת. אף אחד לא עושה קניות, אין סדר ואין שגרה!

איך היו נראים החיים שלכם ? איך הייתם מרגישים? התגובה הצפויה היא "אין סיכוי, היינו משתגעים"…😡

במציאות זה בדיוק מה שקורה לעור שלך או של הילד שלך כאשר בשל חוסר האונים שלנו מחד גיסה והרצון שלנו למצוא פתרון בכל מחיר מאידך גיסה אנו מלעיטים אותו בתכשירים רבים ושונים בלי סדר או שיטה, ואז העור סובל אפילו יותר!

דוגמה אחרת: אנחנו פוגשים מתמודדים או הורים של… שקנו את "קרם הקסמים" עליו שמעו, או קראו פרסומים על תרופות פלא במדיה החברתית, רק כדי לגלות שחלקם לא עוזרים, ולעתים ,למרבה הצער (והגרד) אפילו מחמירים את המצב. לפעמיים האשמה היא בכלל לא במוצרים עצמם, אל בדרך שבה משתמשים בהם ומנהלים את המחלה באמצעותם. 

וכידוע, אי אפשר לנהל שום דבר כמו שצריך עם מידע חלקי או פיסות מידע שהודבקו להן יחדיו מכל מיני מקומות… בפועל, מה שקורה הוא שהעור שלכם הופך למעבדת ניסוי ואתם (שוב) רק ממשיכים לסבול.

אז מהו הפתרון הנכון? לא…לא מדובר ברשימה של בדיקות אינסופיות אלא במתודולוגיה פשוטה יחסית שמיישמים בבית, או כמו שאנחנו קוראים לו "תהליך ברור גורמים מגרים אישי".

מכיוון שהתגובה העורית היא מאוד אינדיבידואלית, חשוב מאוד לעשות תהליך אישי שבו כל אחד ידע לבחון מה מתאים לעור שלו ומה לא ויתפור לעצמו את "החליפה" המתאימה לו.

במסגרת התהליך הזה עושים סדר בתכשירים, בדרך ובכמות שמשתמשים בהם. כך צוברים עוד ידע, עוד הבנה, חוזרים לשגרה קבועה ולמעשה משתלטים בחזרה על המצב הלא פשוט הזה.

אתם לא לבד

גם אם כל מה שכתבנו עד כאן נשמע לכם מסובך, אל תדאגו, אנחנו כאן כדי לעזור לכם! המומחים של אטופיק.קום עבדו עם עשרות חולים הסובלים ממגוון של בעיות עור. הם מכירים את כל התכשירים והמוצרים המתקדמים ביותר בשוק שיכולים להקל על התופעות הללו, מה עובד ומה פשוט לא… (חשוב להדגיש שלא מדובר בטיפול רפואי).

באופן זה אנחנו יכולים להתאים לכל מטופל את תהליך הברור האישי שלו עבור גורמים מגרים. 

ניתן ליצור עימנו קשר בטלפון 046651333 או 04-6651333

שתפו פוסט:

לכתבות נוספות:

הנה בא האביב איך זה משפיע על העור שלנו

הנה בא אביב: איך זה משפיע על העור שלנו?

תקופת האביב מביאה עימה פריחה ומזג אוויר נעים, אבל גם לא מעט תופעות פחות רצויות כמו עליה בלחות, עקיצות ואלרגיות. המעבר לאביב קשה אפילו יותר למי שסובל מאטופיק דרמטיטיס. לכן אספנו בעבורכם מספר עצות זהב להתמודדות עם האביב בעזרתן תוכלו לעבור את התקופה הזו בשלום.

לקריאת הכתבה >