דלקת עור ממגע /"קונטקט דרמטיטיס"

מהי קונטקט דרמטיטיס אקזמה ומה בעצם גורם לה?

חלקיק חומר חיצוני חודר לעור (מגע) וגורם לדלקת בעור, מעורר תגובה של מערכת החיסון ומופיעה דלקת וגרד. האלרגן יכול להגיע אל העור כתוצאה מ"חומר מרחף" כדוגמת ריח בשמים , חומרי ניקוי, אבקות כביסה…

במקרים אחרים הוא יכול להגיע במגע ישיר עם העור. לדוגמה, כאשר חומרים מסוימים מוספגים בבגדים ישירות בתהליך הייצור, שאריות דטרגנטים מחומרי הכביסה, קרדית אבק הבית, עובש תמציות ריח וצבע בתכשירים כמו סבון, שמפו, מרכך, קרם לחות ועוד..

ניתן לחלק את הגורמים במגע ישיר לקבוצות השכיחות הבאות:

  • מוצרי טקסטיל המספגים בכימיקלים – בגדים , מצעים, שטיחים, וילונות…
  • תמציות ריח וצבע – בשמים, חומרי ניקוי, מבשמיי אויר..
  • מוצרי גומי – כפפות , מוצצים , רצועות שעונים..
  • דבקים מקבוצת האפוקסי, צבעי שיער וללק לציפורנים.
 

בדרך כלל לעור שלנו מנגנון טבעי המגן עלינו מחדירת חומרים מגרים חיצוניים "אלרגנים" הידוע במילים פשוטות כ- ה"מחסום העורי ". כאשר מנגנון זה פועל בחסר העור יהיה יבש וחדיר לחומרים חיצוניים אשר יגרו את העור. במקרים רבים מדובר כאמור בחומרים שנמצאים בסביבה הטבעית שלנו, אך אנחנו לא מודעים לאלרגיה שהם עשויים לעורר.

תסמינים ?

התסמינים העיקריים של "קונטקט דרמטיטיס" בשלבים הראשוניים הם גרד ואדמומיות. ככל שהחשיפה לחומרים המגרים נמשכת, כך התופעות מתגברות ונוצר מצב של אקזמה (דרמטיטיס). לדוגמה, פריחה בעור, שלפוחיות ואפילו מצב בו העור מתעבה ונוצרות מעין כוויות מופשטות.

הטיפול טבעי בקונטקט דרמטיטיס ?

הטיפול היעיל הוא טיפול משולב . בטיפול משולב הרופא יבצע אבחנה רפואית באמצעות סדרה של תבחינים לאלרגניים השונים ויתווה טיפול תרופתי, אטופיק קום תדריך איך לאתר ולטפל בגורמים המגרים ואיך לתחזק את העור כך שלא יהיה חדיר לאלרגנים. חשוב להשתמש בסבון חומצי וקרם לחות ללא תמציות ריח וצבע. שימוש ב"שכבת בסיס" בגד תחבושת סקיניז , לטפל באלרגנים בבית, להשתמש בתוסף כביסה מנטרל אלרגנים ועוד.

באטופיק קומ פיתחנו  תהליך ברור אישי של הגורמים המגרים המאפשר לכל אחד לעשות תהליך פרקטי ברור ופשוט. במידה ומצליחים לאתר אלרגן הרלבנטי לבעייתו של החולה והחולה נמנע ממגע אתו, יש סיכוי שבעיית העור של החולה תחלוף ואיכות חייו תשתפר באופן משמעותי.

המידע והתכנים באתר נועדו להרחיב את דעת הקורא ,אינם מהווים חוות דעת רפואית או תחליף רפואי להתייעצות עם רופא. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד

החשוב ביותר הוא מניעה והסברה, זה אינו תהליך פשוט ולכן דורש "עבודה בלשית" עד איתור האלרגן .זהו לרוב תהליך המתבצע במרפאה באמצעות סדרה של תבחינים. ישנן סדרות של תבחינים נרחבים יותר ונרחבים פחות כאשר לעיתים מתבצעת "קריאה" אחת של הבדיקות ולעיתים קריאה נוספת, כאשר הקריאה הנוספת מספקת מן הסתם תהליך זיהוי מדויק יותר.

המידע והתכנים באתר נועדו להרחיב את דעת הקורא ,אינם מהווים חוות דעת רפואית או תחליף רפואי להתייעצות עם רופא. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד

שתפו פוסט:

לכתבות נוספות:

הנה בא האביב איך זה משפיע על העור שלנו

הנה בא אביב: איך זה משפיע על העור שלנו?

תקופת האביב מביאה עימה פריחה ומזג אוויר נעים, אבל גם לא מעט תופעות פחות רצויות כמו עליה בלחות, עקיצות ואלרגיות. המעבר לאביב קשה אפילו יותר למי שסובל מאטופיק דרמטיטיס. לכן אספנו בעבורכם מספר עצות זהב להתמודדות עם האביב בעזרתן תוכלו לעבור את התקופה הזו בשלום.

לקריאת הכתבה >