אמבטיית חיטוי- יש דבר כזה

אמבטיה לחיטוי העור

העור האטופי נמצא תמיד בסכנת זיהום משתי סיבות. הראשונה ," מעטפת החומציות" (מנגנון הגנה טבעי של העור פועל בחסר).  והשנייה מאזן החיידקים והבקטריות על העור , "המיקרוביום העורי " משובש והוא נושא עליו חיידקים מזיקים ונוטה להידבק בפטריות ווירוסים עוריים שונים.

כאשר אנו חווים גירודים בגוף וכתוצאה מכך אנו מגרדים ופוצעים את העור אנו  בעצם מאפשרים לחיידקים לחדור פנימה וכך "מעודדים" התפתחות זיהומים בעור ובפצעים. הטיפול בזיהום הכרחי, הימנעות ממנו מסכנת את החולה.

אמבטיה לחיטוי העור   bleach bath אטופיק דרמטיטיס ,טיפול טבעי

אחת הדרכים להישמר/להימנע/לטפל בזיהומים היא לחטא את העור. אמבטיית חיטוי היא דרך יעילה מאוד כחלק מהטיפול בעור בזמן התפרצות וכטיפול משמר.

למי מתאימה אמבטיית חיטוי bleach bath ?

למתמודדים עם מחלות עור כרוניות , אקזמה, פסוריאזיס, גרד כרוני, רגל סוכרתית, פטרת רגלים חריפה, גרד בגיל השלישי. בזמן התפרצות 2 פעמים בשבוע , בשגרה וכטיפול משמר 1 פעמים בשבוע.

ניתן לעשות זאת באחת ממספר דרכים:

  • רחצה בבריכת שחיה , כמות ומינון הכלור בבריכה מתאימים לחיטוי העור. חשוב מאוד מייד ביציאה מהבריכה להישטף באופן יסודי, להשתמש בסבון חומצי, להקציף ולהמתין 1-2 דקות לפני שטיפה. החיטוי מסתיים בשטיפת הסבון מהעור. חשוב מאוד ! ללא שימוש בסבון חומצי מי הבריכה יעוררו גרד. מתאים למי שאינו רגיש לכלור.
  • הכנת מי בריכה בבית ,"אמבטיית אקונומיקה" bleach bath. דרך פשוטה וזמינה היא להכין מי בריכה בבית. ניתן להכין בשתי דרכים :

"אמבטיית אקונומיקה" – חצי כוס אקונומיקה לא מבושמת ! לאמבטיה ביתית גדולה. שהיה של 5-10 דקות במים פושרים, שטיפה יסודית. סיבון בסבון חומצי , להקציף ולהמתין 1-2 דקות לפני שטיפה. החיטוי מסתיים בשטיפת הסבון מהעור. חשוב מאוד ! ללא שימוש בסבון חומצי מי הבריכה יעוררו גרד. מתאים למי שאינו רגיש לכלור.

הדרך השנייה – הכנת תמיסה בדלי ביתי  10 ליטר. 4 פקקים של אריזת אקונומיקה לא מבושמת  . הספגת העור באמצעות "צמר גפן" או בד כותנה אורגני שלא מוספג בכימיקלים. הספגת העור , המתנה של מס' דקות ואח"כ שטיפה יסודית במים פושרים. סיבון ב בסבון חומצי, להקציף ולהמתין 1-2 דקות לפני שטיפה. החיטוי מסתיים בשטיפת הסבון מהעור. חשוב מאוד ! ללא שימוש בסבון חומצי מי הבריכה יעוררו גרד. מתאים למי שאינו רגיש לכלור.

 אמצעים נוספים לחיטוי  העור

  • סבון ספטול לחיטוי – הסבון בו משתמשים הצוותים הרפואיים . מניסיוננו פחות יעיל מכיוון ומכיל תמציות ריח וצבע אשר במקרים רבים יגרו את העור.
  • אמבטיה עם נוזל פולידין – קוטל חיידקים, נגיפים, פטריות, משמש לטיפול בזיהומי עור או למניעת זיהומים כאלה.

וחשוב לזכור ! סיום כל אמבטיה הוא בשטיפת יסודית של העור במים נקיים ופושרים, הספגה עדינה של העור במגבת ומריחה נדיבה של קרם לחות ללא תמציות ריח וצבע.

המידע והתוכן נועדו להרחיב את הידע, אינם מהווים חוות דעת רפואית או תחליף להתייעצות עם רופא. המידע הנו אינפורמטיבי בלבד ואין לראות בו בדרך כלשהי יעוץ רפואי ו/או המלצות לטיפול או תחליף לטיפול רפואי.

שתפו פוסט:

לכתבות נוספות:

הנה בא האביב איך זה משפיע על העור שלנו

הנה בא אביב: איך זה משפיע על העור שלנו?

תקופת האביב מביאה עימה פריחה ומזג אוויר נעים, אבל גם לא מעט תופעות פחות רצויות כמו עליה בלחות, עקיצות ואלרגיות. המעבר לאביב קשה אפילו יותר למי שסובל מאטופיק דרמטיטיס. לכן אספנו בעבורכם מספר עצות זהב להתמודדות עם האביב בעזרתן תוכלו לעבור את התקופה הזו בשלום.

לקריאת הכתבה >